Veel gestelde vragen

Hier kunt u antwoorden op veel gestelde vragen vinden.
Heeft u toch nog vragen, stuur ze dan aan info@nowvitamins.nl.

Filter op onderwerp
Alle
  • Alle
  • Vragen vóór aankoop
  • Milieu en gedrag
  • Vragen Ná Aankoop

Hulp nodig?

Als je een probleem of vraag hebt dat onmiddellijke hulp vereist, kun je op de onderstaande knop klikken om live te chatten met een klantenservicemedewerker.

Als we niet beschikbaar zijn, stuur ons dan een e-mail en we zullen binnen 20-36 uur bij je terugkomen!

Vragen vóór aankoop

Helaas mogen wij, naar aanleiding van Europese regelgeving, steeds minder zeggen over de gunstige effecten van supplementen, voedingsstoffen en kruiden. Er staan hoge boetes op. De zogenaamde gezonheidsclaims en medische claims worden (in Nederland) gecontroleerd door de NVWA en het IGJ, twee overheidsinstanties. De EFSA is een Europese autoriteit welke bepaald wat wel en niet gezegd mag worden.

Het product wordt dan voor u besteld. Doorgaans is het er dan de volgende werkdag. Wij leveren de producten zo snel mogelijk. Mocht het langer dan 3 of 4 werkdagen duren, dan lichten wij u per email in. U kunt dan desgewenst annuleren of de levering afwachten.

Bij annulering of retournering betalen wij gewoon terug. In uitzonderlijke gevallen kan winkeltegoed worden uitgekeerd, uit coulance. Als een product niet geleverd is door ons of door u correct geretourneerd is krijgt u gewoon het betaalde geld terug.

Nee (ja) Helaas, wij besteden veel aandacht aan het verwerken van uw bestelling en zijn vrijwel altijd druk bezig. Emails en whatsapp berichtjes kunnen makkelijk en snel beantwoord worden op tijden dat het gunstig uitkomt. Bellen kan in uitzonderlijke gevallen, toch moet u dat dan eerst even via een bericht aanvragen zodat we weten waar het over gaat en tijd kunnen vrijmaken daarvoor.

Ontzettend vervelend voor u, maar ook voor ons. Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets misgaat. Wees dan AUB zo gedetailleerd mogelijk. Waar gaat er wat precies fout? Wij kunnen uw bestelling ook handmatig verwerken. Stuur per email aan ons door wat u wilt bestellen en dan maken we het in orde.

Officieel zijn wij op zaterdag en zondag gesloten. Toch werken we stiekem wel vanuit huis en kan het zijn dat we emails wel beantwoorden. De webshop werkt natuurlijk gewoon door. De fysieke winkel deuren zijn echter gesloten in het weekend.

Online betalen is tegenwoordig super eenvoudig en veilig. U kunt betalen met iDeal, Paypal, Creditcard, bankoverschrijving, Achteraf via Klarna en meer. Contant betalen en pinnen kan alleen bij afhalen (op afspraak) in de winkel in Lelystad.

Deze webshop is eigendom van Michael R. Eekhof tevens oprichter en beheerder. Michael is behandelaar, docent biochemie, medisch laboratorium interpretatie specialist en produceerd zelf diverse supplementen. Iemand met veel kennis van gezondheid, medische wereld en supplementen dus!
Er zijn steeds meer aanbieders van supplementen, zeker online. Er komen en gaan vele merken. Supplementen hebben een houdbaarheidsdatum. Soms stunten bedrijven om bekendheid te genereren of dumpen ze supplementen die niet goed verkopen. Soms hebben wij acties, omdat we ergens teveel van hebben, of om extra aandacht erop te vestigen. Wij garanderen niet altijd de goedkoopste te zijn. Wij gaan voor kwaliteit, het beste assortiment en klantenservice.

Milieu en gedrag

Een belangrijk punt. Het is gelukkig steeds populairder om milieuvriendelijk te zijn. Nowvitamins.nl is dan ook sinds de oprichting al bezig met het scheiden van afval, zo min mogelijk papier verspillen en zo veel mogelijk dozen en inpak vulmateriaal te hergebruiken. Wij hebben een gloeiende hekel aan plastic. Wij hebben nog nooit plastic materiaal ingekocht. Wij gebruiken papieren inpaktape. Geen plastic insteekhoezen maar plak etiketten voor het verzenden. Onze huismerk producten zijn ook nog eens geheel plastic vrij (product verpakking van biologisch afbreekbaar materiaal) reclame drukwerk beperken wij, en is gedrukt op gerecyled landbouwafval of gerecycled papier. Pakbonnen worden op A5 formaat gedrukt in plaats van A4 en dat scheelt alweer 50% papier en inkt.

Ja, indien mogelijk versturen wij met brievenbusdoosjes. Handig voor als u niet altijd thuis bent. Tevens is dit een stuk milieu vriendelijker. Let wel op dat lang niet alle producten geschikt zijn / passen in een brievenbus doosje. Wilt u GEEN brievenbusdoosje ontvangen? Geef dit dan aan bij de bestelling in het comentaar veld.

Absoluut bovenaan op nummer 1 staat Natuurlijk.fit want hoe kan dat ook anders met zo'n naam. Het eerste plasticvrije supplementen merk van Nederland, gemaakt in kleine hoeveelheden in Nederland. 85% van andere supplementen merken wordt namelijk in het buitenland gemaakt, en moet vele duizenden kilometers vervoerd worden. Natuurlijk.fit werkt ook mee aan diverse projecten die de woestijnvorming tegen gaan en extra veel bomen bijplant ten gunste van de biodiversiteit.
Ook ons huismerk Nowvitamins.nl is een milieuvriendelijk merk en het merk Vitals doet het ook steeds wat beter.

Naast de hierboven genoemde Supplementen merken bieden wij op nowvitamins.nl ook plastic vrije zeepjes aan van Happy Soaps en diverse ecologische producten van Ocean's Respect zoals bamboe tandenborstels, wattenstaafjes zonder plastic en herbruikbare stalen rietjes of bamboe rietjes. Wij inspireren en motiveren diverse merken en leveranciers om zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn en geen plastic te gebruiken. Het milieu heeft immers een gigantische impact op onze gezondheid. En daar zijn wij dagelijks mee bezig, met en voor jouw gezondheid.

Vragen Ná Aankoop

Toch de verkeerde besteld? Eenvoudig retour sturen, bekijk ook de pagina over retouren

Wilt u een product ruilen of retourneren? Daar doe ik nooit moeilijk over! Wettelijk gezien mag u een product 14 dagen op zicht hebben en het zonder opgaaf van reden retourneren. Het product mag dan niet aangebroken of beschadigd zijn. Om verwarring of teleurstelling te voorkomen neem even (bij voorkeur via WhatsApp of e-mail) contact met mij op. Retour-verzendkosten zijn voor eigen rekening, tenzij wij aantoonbare fouten hebben gemaakt. U mag het natuurlijk ook langskomen brengen. U ontvangt het betaalde bedrag terug (inclusief eventuele toeslagen, kortingen en initieel betaalde verzendkosten) zodra wij uw retour zending binnen hebben en gecontroleerd hebben, goed gekeurd hebben. U ontvangt de betaling terug op dezelfde manier als u destijds betaald heeft. (Bekijk ook de Algemene Voorwaarden)

Zodra uw pakket door ons verstuurd is ontvangt u per email de traceer code en PostNL link.

Info volgt.

Geen correct antwoord kunnen vinden? Contacteer klantenservice